Descartes'ın
düalist bakış açısını benimsemekle birlikte, etkileşimi yadsımak. Bunlardan ikinci alternatifi seçen Geulinecx, bu bağlamda,
Kaynak: Arnold GeulincxHer geçen gün, Manicilik karşıtı kilise kuralları, devlet buyrukları ve
düalist öğretileri kötüleyen yapıtlar çoğalıyordu. her
düalistKaynak: Mani diniFelsefi idealizmin
düalist açıklaması, gnostik açıklama ve varoluşçu açıklama bunlardan yalnızca bazılarıdır. Antik çağın maddecilerine
Kaynak: RuhKendisi de aslen bir Zerdüşt î olan “Ebû İsâ Harûn'ûl-Verrak” bu
düalist mezhep ve i'tikadları en ince ayrıntılarına kadar izâh etmişti.
Kaynak: AlevilikMecusilik aslında hem tektanrıcı hem de
düalist bir inanç sistemidir ancak ateş kültü o kadar ön plana çıkmıştır ki bir sünre sonra ateşe
Kaynak: Od İyesiO, yaşlanmaz bir varlıktır İkili (
düalist) bir varlık olarak, hem düzenleyici, hem kaos getiricidir. Zıtlıkların kendileri onda
Kaynak: Ulu AnaBütün bunlar
düalist (İkicilik- İki karşıt ilkenin varlığını ileri sürme) kavramlardır. Bir varlığın hem varlığını hem yokluğunu ileri
Kaynak: Mahayana SutralarıBu mükemmel durumda bütün zihinsel,
düalist tasarımların üstesinden gelinilir. Bu zihinsel tasarımlar, “mutlak gerçekliğin” kalıcı
Kaynak: MahamudraTaraftarları
düalist kozmoloji yi/ teoloji yi Maniheizm ile paylaşırlar. Bu düalizmin altında evrenin iki özgün ilkesi vardır: Işık, iyi
Kaynak: Mazdekda Pierre Gassendi doğa bilimleri ni
düalist bir temele oturtmaya çalışan René Descartes 'a karşı maddeci geleneği temsil etti.
Kaynak: MateryalizmAncak çok tanrılı bir din olan hinduizmin, tanrısız bir din olan budizm ve
düalist bir din olan zerdüştiliğin önder ve bilge kişilerini
Kaynak: Peygamberİslami yorumlara göre başlangıçta tek tanrılı bir din olan Zerdüştlük Sâsânîler devrinde
düalist bir özellik kazandı. Bu yorumlara göre
Kaynak: Zerdüşttarihine eleştirel bir yönelim gösteren, her tür özcü , ikici (
düalist), akıl-merkezci yaklaşımı sorgulayan bir felsefi tutum sözkonusudur burada.
Kaynak: 20. yüzyıl felsefesiCixous'un iki ana yönelimi dikkat çekicidir: Birincisi celişki ve hiyerarşi üzerine kurulu her türden
düalist düşünce bicimlerinin reddi
Kaynak: Hélène Cixousilahlaştırma) ve
düalist olmasıdır Düalistliğinde iyi ile kötü ikilemi yapılmakla birlikte, “hayır ve şerr İlah'tandır” ilkesine sahiptir.
Kaynak: Maya uygarlığı