İç
güveyi (internal husband), maddi açıdan daha güçlü olan tarafın kadın olması durumunda, erkek tarafından evliliğin kadının mevcut evinde
Kaynak: İç güveyiEvli çiftin erkek tarafının yanına yerleşmesine ise babayerli adı verilir. Türkler ve Çerkesler deki iç
güveyi uygulaması anayerli
Kaynak: AnayerliMusallar köyünün kapaklı mahallesinde bulunan
güveyi tepesi v e kara tepe de maalesef kaçak kazılar yapılarak definecilerce bilhassa
Kaynak: Musallar, Kastamonutercümelerinden Targum Neofiti, Sippora'nın "kanlı güvey" adlı gizemli hikayesini genişletir: "kan öyle bir canandır ki
güveyi ölüm meleğinden dahi korur
Kaynak: Konaklama yerinde SipporaKoçköy'de doğum törenleri, beşik töreni, diş hediliği, kız görme, kız isteme, şerbet içme (nişan töreni),
güveyi giydirme, gece düğünü ve
Kaynak: Koçköy, HasköyAkşam namazından sonra cami cemaati dua ve tekbirrlerle '
güveyi koyma' merasimini gerçekleştirir. Pazartesi gün ışımadan gelin hanıma
Kaynak: Bürnük, Karabükdüğün (kız kınası, oğlan kınası,
güveyi başı düzme, çeyiz sergileme, sinsin, okuyuntu, komşu daveti gibi) çok zengin kültürel bir ritüeldir.
Kaynak: Dağkuzören, ÇamlıderePazar günün akşamı ‘
güveyi pilavı' denen akşam yemeği yakın akraba ve dostlara verilir ve düğün sona erer. Mevlüt : Köyde mevlitler iki
Kaynak: Kadıdondurma, MeriçKöy evine bayrak dikmek,
güveyi(yörenin söyleyişi ile guvaa)traşı, gelinin tozak adı verilen başlık takması ve atla gelin alınması en eski
Kaynak: Hayırbey, Sivasİç
güveyi olarak gelen Hacı Hasan ila Nazire Hanım'ın 4 evlatlar olur. Hfz. Hüseyin Hüsnü. 1934)-7 yaşında hafız olmuştur-(çocukları
Kaynak: Karacagür, MalkaraKöyde yetişmiş en büyük aşık Posof 'un Uğurca (Yukarı Cacun) köyünden bu köye iç
güveyi olarak gelen Aşık Zarrafi idi. Coğrafya
Kaynak: Demirkapı, Şavşat