Hüseyin Baradan-Çekilin Aradan, Oyuncu Hüseyin Baradan'ın ismine
kafiyeli olarak Çekilin Aradan adının konduğu, oyuncunun ilk başrolünü
Kaynak: Hüseyin Baradan-Çekilin AradanBirinci dörtlüğünde birinci, ikinci ve dördüncü mısraları
kafiyeli olup üçüncü mısraı serbesttir (aaxa). sayılı mısraların
kafiyeli,
Kaynak: GeraylıBeyiti oluşturan iki mısra birbirlerine ya
kafiyeli olabilirler ya da kafiyesiz olurlar. beyitte iki mısra
kafiyeli veya kafiyesiz olabilirler.
Kaynak: Divan edebiyatıİki beyitli kıt'aların öteki kıt'alar gibi xa xa şeklinde
kafiyeli olanları yanında ab ab şeklinde
kafiyeli olanları da vardır.
Kaynak: Kıt'aMesnevî, doğu klasik edebiyatında, uyakça müstakil beyitlerinin ikişer mısraı
kafiyeli bir şiir tarzıdır ve muhtelif şairlerin
Kaynak: Mesnevi (Mevlânâ)Tanzimat'tan itibaren ortaya çıkan manzum hikâye türü
kafiyeli ve redifli, şiir biçiminde hikâye yazmak amacını güder. Manzum hikâyelerde
Kaynak: Manzum hikâyeBeyit,
kafiyeli iki mısradan meydana gelirse "beyt-i musarra", bir gazelin en seçme beyti olursa "beyt-ül gazel" bir kasidenin en güzel
Kaynak: BeyitBirinci, ikinci dördüncü dizeler birbirleriyle
kafiyeli, üçüncü dize serbesttir. Yani kafiye dizilişi aaxa dır. aaaxa düzeninde maniler de
Kaynak: Mâni (edebiyat)Eserleri arasında erken yazın
kafiyeli kurgulardan (romans) sonra ortaya çıkan kurgusal çalışmalar bulunur. Tarihi belgeler bu tip yazının
Kaynak: Jean de JoinvilleDiğer beyitlerin ikinci mısrası matla beyitiyle
kafiyeli olmak zorunda değildir. Matla'nın kafiyesi genellikle tam veya zengindir.
Kaynak: Matlaşeklinde olmakla beraber, ilk bendi
kafiyeli olmayan ya da sonraki bentlerde kafiyesi tekrarlanmayan murabbalar da vardır. Divan
Kaynak: Murabba (edebiyat)Tekerleme (edebiyat), edebiyatta ölçülü ve
kafiyeli sözler dizisi. Tekerleme (tiyatro), Orta oyununda, özellikle Kavuklu'nun kullandığı
Kaynak: Tekerleme (anlam ayrımı)Tardiyye
kafiyeli: aaaaa / bbbaa / cccaa (Örnek 3) Son iki mısrası nakarat olan muhammeslere edebiyatımızda çok az rastlanmıştır.
Kaynak: Muhammesdenemelerde çok tenkit ettiği birçok unsuru içermektedir: örneğin "manzum ve
kafiyeli libretto", "aryalar", "korolar", "beşliler" ve hatta "bale".
Kaynak: Nürnberg'in Usta Şarkıcılarıinternal rhyme : Aynı cümlede iki veya daha çok
kafiyeli sözcüğün kullanımı. kenning : sinekdos'un bir tür biçimiyle birarada terimlerin
Kaynak: Konuşma biçimiBu kişi şarkının akışına göre anlamlı, karşı tarafa cevap niteliğinde, sürükleyici,
kafiyeli sözler düzer ve arkadaşlarına söyler ve şarkı
Kaynak: Laz Müziği