Perdesiz gitar, tarihi M.Ö. 5000'lere uzanan perdesiz
lavta türü çalgı. Klasik gitar versiyonu, yaptığı müzikte Türk, Arap ve Acem
Kaynak: Perdesiz gitarTürk müziğindeki başlıca çalgılar şunlardır:Ud , kanun , keman , ney , tanbur ,
lavta , klasik kemençe , rebab , santur , kudüm , def ve
Kaynak: Klasik Türk müziğiTamburi Cemil Bey (1873 -1916 ), Türk tambur , yaylı tambur , klasik kemençe , alto kemençe , viyolonsel ve
lavta ustası. Çok sayıda
Kaynak: Tamburi Cemil Bey19. yüzyıl da prelüdlerin çoğu klavye ya da
lavta için besteleniyor, yaygın olarak, prelüd ile füg birarada kullanılıyordu.
Kaynak: PrelüdBabasından aldığı ud ve
lavta dersleri ile musikiye başladı. Önce babasından, sonra Udi Kirkor ve Karnik Garmiyan Efendi'den nota ve usul
Kaynak: Yorgo BacanosTanbur, klasik kemençe ve
lavta çalmasını Cemil Bey'den öğrendi ve ona yakın bir virtüöziteye erişti. Cemil Bey'in oğlu Mesut Cemil
Kaynak: Kadı Fuat Efendiyüzyılda ender olarak kullanılan
lavta ya da keman benzeri oyma tahtadan tek telli bir müzik aleti. 1971 yılında etnomüzikolog Ronald
Kaynak: Kelutviaq716 yılında eğitim için Çin 'e gitmiştir ve dönüşünde go oyunu , nakış sanatı ve biwa yı (bir çeşit
lavta ) Japonya'ya ilk getiren ve
Kaynak: Kibi no MakibiSalzburg'da değerli
lavta sanatçısı Hans Brüderl ile barok repertuvar üzerine çalışan Merve, bugüne dek Isabelle Moretti, Marisa Robles,
Kaynak: Merve KocabeylerGrup 1994 yılında, doom metali klasik müzik öğeleri ile harmanlayarak
lavta, flüt, piyano ve çello gibi enstrümanların da katkısıyla icra
Kaynak: Estatic FearHayatı boyunca musikinin içinde olan Fahri Kopuz Tanburi Cemil Bey'den
lavta , Hüseyin Sadeddin Arel ve Suphi Ezgi 'den armoni , prozodi
Kaynak: Fahri KopuzOrkestra bir klavsen , bir lir , iki
lavta ve üç flüt ten oluşmaktaydı. Peri sesleri ve bunlara refakat eden çalgıları çok dikkatle
Kaynak: EuridiceSegovia repertuvarını, François Couperin , Jean-Philippe Rameau ve Johann Sebastian Bach 'ın
lavta , vihuela (gitar biçimli İspanyol
Kaynak: Andrés Segovia