çalgıları çalmaya yarayan çoğunlukla fildişi , mika , kemik , boynuz ya da plastik gibi malzemelerden yapılan çalma aracı,
mızrap , çalgıç.
Kaynak: PenaŞamisen ya da samisen, (Japonca : 三味線) baçi adı verilen bir
mızrap ile çalınan üç telli bir Japon çalgısıdır. 16. yüzyıl da güney Japonya
Kaynak: ŞamisenKullanılan tekniğe göre
mızrap veya parmaklar ile çalınır. Parmaklarla çalma tekniğine şelpe ve dövme denir. Genellikle altta iki çelik
Kaynak: BağlamaKlavsen telleri bir
mızrap ile çekerken, piyanonun çekiçleri tellere vurur. Bu da piyanonun kimi zaman vurmalı çalgılar kategorisine
Kaynak: KlavsenCura
mızrap la ya da tellere parmakla vurularak çalınır. Ama genelde tek başına çalınan bir çalgı değildir. Yaygın olarak öbür sazlarla
Kaynak: CuraGövdesinin ön kısmı genelde sedef kakmalar ile süslenmiş olan buzuki,
mızrap veya pena ile çalınır. Buzukiyi üç çeşide ayırabiliriz:
Kaynak: BuzukiTezeneli çalgılar: Tellerin
mızrap, pena vb. aletler yardımı ile çekip bırakılarak titreştirilmesi ile çalışır. Salt parmaklar da
Kaynak: Telli çalgılarArabistan , Kuzey Afrika , Afganistan , Pakistan , Hindistan gibi ülkelerde bazı
mızrap lı ya da yaylı çalgılara verilen ortak bir isimdir.
Kaynak: RebapUd icrasında, klasik Tanbur tavrına yakın, az
mızrap vuruşuyla çok melodi elde etmeyi amaçlayan kendine özgü bir stil geliştirdi. Saim
Kaynak: Cinuçen TanrıkorurBağlama 'da
mızrap kullanılmaksızın çalma tekniğidir. Bağlamanın perde lerine parmak ucuyla vurarak ses çıkartılır. Teknik ilk kez
Kaynak: Şelpe9/16 lık türküler bağlama ile ‘teke mızrabı' denilen' ters üçlemeli özel bir
mızrap tavrıyla çalınır. Kategori:Türk halk müziği
Kaynak: Teke YöresiParmakla tellere vurarak ve telleri çektirerek çalınır. Boğaz havası ezgilerinde parmaklar sap üzerinde
mızrap gibi kullanılır.
Kaynak: Üç tellimizrab) veya zakhmeh (Farsça: زخمه zakhma olarak yazıldığından, aynı zamanda), İran ve Hint birkaç yaylı çalgılar için kullanılan bir
mızrap.
Kaynak: MezrabBağlama düzeninde,
mızrap kullanmadan şelpe veya pençe denilen teknikle elle çalınır. Başlıca ustalar : Âşık Veysel Nesimi Çimen
Kaynak: Balta sazıÇalgı
mızrap olmaksızın arpej tekniği ile çalınmaktadır. Erkan Oğur çalgının 9 tek sıra telli ve 12 çift sıra telli türlerini de
Kaynak: Oğur sazıbir ses verimi elde etmek amacıyla, daha kuvvetli
mızrap vuruşları geliştirmiş; sol el kıvraklığını
mızrap vuruş şiddetiyle bütünleştirmiştir.
Kaynak: Necdet YaşarBağlama kiraz ağacı kabuğundan ya da plastikten yapılan küçük bir
mızrap la (ya da tezene ) çalınır. Bağlama ailesinde bağlamaya çok
Kaynak: Bağlama ailesiSağ elin baş, işaret ve orta parmakları ile tutulan
mızrap, tellere geniş yüzüyle değil, diklemesine dar yüzüyle vurulur. Bu vuruş,
Kaynak: Tambur