Hata, Neo-spiritüalizm 'de “insanın
nefsani (nefsaniyet e ait, vicdan ına aykırı) hareketleri ve manevi faaliyetlerle ilgili vazife lerini
Kaynak: Hata (neo spiritüalizm)İsa'nın dediği gibi, mal mülk edinme kaygısı kaçınılması gereken
nefsani bir kaygıdır. İsa Tanrı'nın oğlu değildir, o da hepimiz gibi, bir
Kaynak: Katharizmtelepatik tesir, vicdan i tesir,
nefsani tesir, müspet tesir, menfi tesir, tesir kuşakları, tesir kademeleri ve tesir konisi terimleri sayılabilir.
Kaynak: TesirNeo-spiritüalist görüşte “kişinin bir olayda, bir hareketinde
nefsani (bencilce) davranıp davranmadığını ortaya çıkarmak üzere, kendi
Kaynak: Nefis denetlemesiBazen kötülükleri ve insani, ve
nefsani oluşumları temsil eder. Gök Tanrı yanında ikinci planda kalır. İnsan biçimli olarak çok fazla
Kaynak: Yer TanrıKimilerince Orfe'nin kurucusu olduğu ileri sürülen bu dini akımda insanın hem ilahi ve semavi hem de
nefsani ya şeytani etkiler altında
Kaynak: RuhAmaç, insanın semavi yanına zıtlık gösteren, Titanlarla simgelenen dünyevi, maddi tutkuları,
nefsani arzuları yenerek kurtuluşa varmaktı.
Kaynak: Orfe6- Kaliteli, ciddi ruhsal irtibat seanslarında tekâmül düzeyi yüksek ruhlarla, düzeysiz (
nefsani, çıkarcı, gelecekle ilgili) soruların
Kaynak: SpiritizmYazara göre, sevgi
nefsani ve ilahi olmak üzere iki kaynakla bağlantılanabilir. Nefisten/egodan doğan sevgi bencildir e yalnızca kendisine
Kaynak: Sevgi ZekâsıDünyada en çok nimete mazhâr olan kişi tabiî ve
nefsani iradesi Hakkın iradesine ve ilmine muvafık olan kimsedir; bununla beraber,
Kaynak: Sadreddin KonevîNeo-spiritüalist görüşe göre kişinin kendisine karşı dürüst olması, özetle, yapmış olduğu
nefsani hareketleri ve manevi vazife lerini
Kaynak: Dürüstlükİkiyüzlülüğü kısaca, duyduğundan, bildiğinden, inandığından, benimsemiş bulunduğundan ve olduğundan başka türlü görünerek
nefsani bir
Kaynak: İkiyüzlülükKimi inisiyasyonlarda bir tabutta geçirilen, tüm inisiyasyonlarda mevcut bu deneyimi yaşayan inisiye adayı,
nefsani öğelerden ya da karmik
Kaynak: İlahî KomedyaKara büyü ise, kötü niyetle,
nefsani amaçlarla, maddi veya manevi bir çıkar sağlamak üzere yapılan büyüdür. Bir kimseye o kimseye ait
Kaynak: Büyü10) Nigâh-daşt: Anlamı;
nefsani ve şeytani vesveselerden korunmaktır. Kalbi zararlı düşüncelerden korumak. 11) Yâd-daşt: Anlamı; kendini
Kaynak: Nakşibendilik