Kazasker Mustafa İzzet Efendi'den sülüs ve
nesih yazılarını öğrenip icazet almış, onun vefatından sonra da talebesi Muhsinzade Abdullah
Kaynak: Kayışzade Hafız OsmanBaşta İstanbul olmak üzere Bursa ve Kahire 'de pek çok binanın yazı ve kitabeleri ona aittir. Sülüs ve
nesih yazılarında zamanının
Kaynak: Kazasker Mustafa İzzet EfendiAdından da anlaşılacağı gibi,
nesih ve wikt:tâlik | tâlik yazım şeklinin karışımı ile türetilmiş olan ünlü bir yazı türüdür.
Kaynak: Nestâlikyüzyıla kadar sülüs ve
nesih ile birlikte her yerde, özellikle Kur'an 'ın yazılmasında kullanılmış, bu tarihten sonra terk edilmiştir.
Kaynak: Muhakkakyüzyıl sonlarında ortaya çıkan,
nesih e benzer, kalınca bir yazı türüne verilen adolarak tanımlanır. Cami lerde, Kervansaray ve Medrese
Kaynak: SülüsGeometrik motiflerin yanında derin oyulmuş rumi-palmetler, kandil motifleri,
nesih ve çiçekli kufi hatlarla yazılmış kitabe kuşaklan
Kaynak: Bedreddin LülüTab'î Mustafa Efendi sülüs ve
nesih hattat ı olarak da şöhret kazanmıştır. Şairlik yönü de bulunmaktadır. Şiirlerinde “Tab'î” mahlasını
Kaynak: Tab'î Mustafa EfendiHattat Mustafa Kaçar 'dan 5 yıl sülüs ve
nesih meşk etti. Kültür ve Turizm Bakanlığı 'nın Şanlıurfa'da açtığı Türk Süsleme Sanatları, Hüsn-
Kaynak: Ömer SabuncuBu Arapça: نسخ nasaḫ terim kökü "kaldırma, hükümsüz kılma" ve "kopya" anlamına gelen
nesih yazı türü, Osmanlı İmparatorluğu'nda da
Kaynak: NasahElyazmaları, aklamı sitte denilen sülüs,
nesih , muhakkak, reyhani, tevkii, rika, talik yazı tipleriyle yazılmışlardır. Diğer yazı
Kaynak: El yazmasıBu eserde kullanılan
nesih ve geometrik-nebati süslemeler, D. S. Rice'ın çalışma konusu olmuştur. Rice, bu eserin hattatın, hattata
Kaynak: İbnü 'l-Bevvāb