İrandaki
ateşperest büyücü/rahipleri ifade eden Maguşlar (Mecusi ler) ile ilgili olduğu öne sürülmektedir, fakat aradaki kavramsal
Kaynak: MangusHayatı: İlk kaynaklarda o,
ateşperest (mecusi) sayılır. Bazı ortaçağ yazarları ise, onun İslam 'ı sonradan kabul ettiğini söylüyorlar
Kaynak: Ebu Hasan BehmenyarDinleri : Cekliler VII yüzyıla kadar
ateşperest olmuşlar. Cekliler′de bu dinin izleri şimdiye kadar kalmaktadır. Öyle ki, onların tarihi
Kaynak: CeklilerKöy nüfusu VII yüzyıla kadar
ateşperest olmuşlar. Köy nüfusu VII yüzyıldan sonra müslüman dırlar. Kınalıklılar ′da bu dinin izleri
Kaynak: KınalıkKöy nüfusu VII yüzyıla kadar
ateşperest olmuşlar. Cekliler ′de bu dinin izleri şimdiye kadar kalmaktadır. Öyle ki, onların tarihi köyleri
Kaynak: Cekasrın başlarında Ermeniler Hıristiyanlığı kabul etmeden önce
ateşperest idiler. Hıristiyanlığın ilk dönemlerinde bu eski dinlerini
Kaynak: Adıyaman (il)Nusaybin Akademisi bundan böyle
ateşperest (Zerdüştçü) İran'da en önemli Hıristiyan düşünce merkezi olurken, Nasturi kilisesi de İran'ın
Kaynak: NasturilerÇünkü ortaçağın ilk dönemlerinde 4. yüzyıl ın başlarında Ermeniler Hıristiyanlığı kabul etmeden önce
ateşperest idiler. Hıristiyanlığın
Kaynak: SamsatSelmân-i Pâk (Selmân-i Farisi) Makamı: İsfahanlı Selmân-i Pâk, Mecusi (
ateşperest) idi. İran`da iken kiliseye gidip Hıristiyan oldu.
Kaynak: NusaybinHenüz ciddi bir savaş olmadan çoğu
ateşperest olmak üzere Timur'un ordusunun arkasında yüz bin esir bulunuyordu. Kumandanlar, bu kadar çok
Kaynak: Timur