Bunun için, konu olarak ortak paydaları paylaştıkları
semai ler ve diğer nazım şekilleriyle, koşma arasındaki temel fark; koşmanın
Kaynak: KoşmaHatırla sevgili ya da Hatırla ey peri, Muhlis Sabahaddin Bey 'in Nihavend makamındaki
semai (Türk sanat müziği/ Klasik Türk müziği nde bir
Kaynak: Hatırla Sevgili (şarkı)Yapısı Anadoludaki
semai leri hatırlatan bir şekildir. Türkçenin konuşulduğu bazı yerlerde "sekizli" diye de adlandırılır. Hece sayısı sekize
Kaynak: GeraylıKıraat-ı Aşere — Kıraet okuma anlamına gelen 'karae'(قرأ) fiilinden
semai bir mastardır. Kur'an terminolojisinde ise kıraet, Kur'an'ı okuma
Kaynak: Kıraat-ı Aşere(Mevsim-i Nevrûz erişti geldi eyyâm-ı bahar), Şedaraban ağır
semai (Nedir murâd-ı dil-i kûy-i yâri biz biliriz), Muhayyer ağır
semaiKaynak: Sadullah Ağa (Hacı)Ağır semailerde usul olarak aksak
semai veya sengin semainin değişik mertebeleri kullanılabilir. Yürük semailer ise daima yürük
semaiKaynak: Takım (klasik Türk müziği)ise özellikle büyük formdaki eserleri dikkat çeker. Kâr , beste , ağır
semai ve yürük
semai formlarındaki bu eserlerin sayısı 40 kadardır.
Kaynak: Faik Bey (Hacı)Diğer çok güzel ve tanınmış eserleri arasında Zavil ağır
semai (Bulunmaz nev-civansın hemdem-i ağyârsın hayfa), sûzinak ağır
semaiKaynak: Mehmed Ağa (Küçük)O yıllarda İstanbul 'da
semai kahvelerine, söz meclislerine ilgi gösterilir, aşıklar birer bilge kişi olarak görülür, dinlenirdi.
Kaynak: Âşık Seyrani