Nida
seslenme, hitap etme sanatı. Şiirde belli bir coşku, heyecan, şaşkınlık, acı, öfke... belirtmek için genellikle "hey, ey, ya..."
Kaynak: Nida (sanat)Hitap ve
seslenme sözcüklerinden sonra kullanılır. Sevgili Anneciğim,Sayın Müdürüm,Arkadaş, yurduna alçakları uğratma sakın! Yazışmalarda,
Kaynak: Virgül"Şimdiden belli değil, ya olur ya olmaz" anlamında bir
seslenme sözü. Olayların kötü sonuçlarını tevekkülle karşılama durumu.
Kaynak: Kısmetseslenme biçimi olarak görülür. Derginin adı bu sesleniş biçiminden esinlenerek BROY olarak Seyyit Nezir tarafından konulmuştur.
Kaynak: Broy Şiir Dergisi bağımsızlaşarak üniversite dışındaki tiyatrosever kitleye de
seslenme avantajıyla Duvara Karşı Tiyatro Topluluğu adını aldı. Antonin
Kaynak: Duvara Karşı Tiyatro TopluluğuGenellikle birisine
seslenme sonrasında verilen; "-Efendim ?" cevabına karşılık hiddetle "Efendiler götürsün seni!" denirdi. "
Kaynak: Efendiler götürsünÜnlem işareti,
seslenme ve hitap sözlerinden hemen sonra konulabileceği gibi cümlenin sonuna da konabilir.: Arkadaş, biz bu yolda türküler
Kaynak: Ünlem işaretiKültür : Abası güzel Şaka,
seslenme ifadesi. 2. Ağızı birlemek Anlaşarak,aynı şekilde konuşmak. 3. Ağzı kılavlı. Hafif,oturaklı değil
Kaynak: Ramazanlı, Sarıkayabir
seslenme biçimi (tehditi ifade eder) KADAM: kardes. AGA : abi. PURNİK: meyane ) PANGALLIK : çayir, çimen, meralik. MARİ , MARA , MARE: bi hitab
Kaynak: Yakuplu, Çorlubir yana Papa, sadece 2000 yılında Roma 'da yapılan 'Jübile' (Papa'nın Genel Af Yılı) etkinliklerinde 8 milyon kişiye
seslenme imkânı buldu.
Kaynak: II. Ioannes PaulusVocativus - Türkçede tam karşılığı yoktur,
seslenme halidir, özneye hitap edildiğini belirtir. Accusativus - Türkçede ismin i haline
Kaynak: Latince dil bilgisiBir
seslenme veya bir başkasına hitap sırasında adlar ünlem olarak kullanılır. Örnek: Ahmet! / Nurten Hanım! Şaşkınlık, acıma, korku gibi
Kaynak: Ünlemotlattırken kürtçede kulanılan hayvanalara
seslenme şekli olan ehooo ,heee,kelimelerrini çok kullandığı için daha sonra bu aile mala hedo diye anılır.
Kaynak: Kavakköy, Sivricearaçlarını kullanarak daha geniş bir pazara
seslenme imkanına kavuşan yöre sanatçıları, yine de düğünlerde çalmayı hiçbir zaman bırakmamışlardır.
Kaynak: Hacı Taşan