Tasavvufta Peygamberin orada halktan uzak kalarak nefsini terbiye ile uğraştığına, Sahabe den bazı kimselerin
tasavvufi gerçekleri
Kaynak: TasavvufTasavvuf edebiyatı, Halk edebiyatı nın "
tasavvufi halk edebiyatı" türü 12'nci yüzyılda Ahmed Yesevi ile başladı. Konusu Allah'a ulaşmanın
Kaynak: Tasavvuf edebiyatıGeleneksel
tasavvufi eserlerden farklı metafizik ve teosofik içerikte bir eserdir. Eserde Kur'an-ı Kerim'de adı geçen 27 peygamber,
Kaynak: Fusus'ül HikemCavidname, Muhammed İkbal'in özelde oğlu Cavid için yazmış olduğu,mesnevi tarzında(hem felsefi hem de
tasavvufi) kaleme aldığı şiir
Kaynak: CavidnameHalk edebiyatının "
tasavvufi halk edebiyatı" ya da "tekke edebiyatı" denilen türü 12'nci yüzyılda Ahmed Yesevi ile başladı.
Kaynak: DemeBuna rağmen tüm bu zaman boyunca tasavvuf a olan ilgisi artmıştır ve sonunda ilmi bir kenara bırakıp
tasavvufi hayat tarz ve görüşüne
Kaynak: Eşrefoğlu Abdullah RûmîSon dönem divan edebiyatının en önemli örneklerinden biri olmasının yanı sıra,
tasavvufi alt yapısı ve sembolizm i ile genel olarak
Kaynak: Hüsn ü AşkÂlemler olarak isimlendirilen evren ve insan, Allah tarafından,
tasavvufi yorumda kendi isimleri nin tecelligahı olarak yaratılmıştır.
Kaynak: İslamBüyük tarikat pirleri
tasavvufi nitelikleri, temsil ettikleri
tasavvufi haller bakımından birbirinden ayrılırlar. Örneğin Ahmed er-Rıfai
Kaynak: PirDindar birisidir ve bu nedenle eserlerindeki
tasavvufi yönün yanı sıra yoğun biçimde dini motifler mevcuttur. Eserlerinin ve
Kaynak: Âşık PaşaÖmrü boyu
tasavvufi bir yaşam anlayışını benimsemiş ve anlayışını şiirlerine de yansıtmıştır. Hayatının son yıllarında kör olmuş,
Kaynak: HayretiDerginin Türk milliyetçiliği ve Turancılık tarihindeki önemi, kültürel bir milliyetçilik ile
tasavvufi bir İslami söylemi başarı ile
Kaynak: Türk YurtlarıŞiirlerinde
tasavvufi öğeler çokça yer almıştır. MANZUM ESERLERİ 1. DİVAN Müretteb bir divanı vardır. Bilen Burmaoğlu Divanı üzerinde bir
Kaynak: Lamii çelebiİslâmî ve
tasavvufi ilim tahsilini babasının nezaret ve himayesinde tamamlamıştır. Gençliğin de tasavvufun Kübreviyye yolunun Nurbahşiyye
Kaynak: Hasan Hüsameddin Uşşaki (ksa)Şiilik ile doğrudan ilgisi yoktur ancak o dönemdeki benzer
tasavvufi çevreler sünni ve şii yorumları içinde birleştirip meczettiği için
Kaynak: Babailik