Barok müzik dönemi müzikteki başlıca büyük yeniliği "fonksiyonel
tonalite" kavramının çok geliştirilmesindedir. Bu dönemdeki besteciler ve
Kaynak: Barok müzikAma çok geçmeden Nielsen progresif
tonalite ile deneyler yaparak klasik müzik kompozisyon kurallarından ayrılmaya başladı ve 20.
Kaynak: Carl NielsenBu eser birçok modern Batı Müziği kavramlarının (kormatizm,
tonalite, orkestra rengi, harmonik süspansiyon gibi) en ileri kullanılmasına
Kaynak: Tristan ve İsolde (opera)Avrupa 'da Norveççe , İsveçce , Litvanyaca , Limburgish , Sırpça , Hırvatça , Boşnakça , ve Slovence 'nin kimi lehçeleri
tonaliteKaynak: Tonlu dillerve Igor Stravinsky ) ayiran ozellik eserlerinde geleneksel
tonalite prensiplerinden ayrilip acikca "atonalite" prensibini iceriklemeleridir.
Kaynak: DışavurumculukBarok müzik dönemi müzikteki başlıca büyük yeniliği "fonksiyonel
tonalite" kavramının çok geliştirilmesindedir. Bu dönemdeki besteciler ve
Kaynak: Klasik müziksonra yazılmış; o dönemdeki ifade özgürlüğünün daha kısıtlanmış olmasından dolayı daha hafif bir
tonalite kullanmak mecburiyetinde kalınmıştır.
Kaynak: 17. yüzyıl Fransız edebiyatı