Nişaburek (Nişâbûrek), Klasik Türk müziği nde rast makamı ve
uşşak makamının buselik si perdesiyle oluşmuş bir makamd ır.
Kaynak: NişaburekBayati (Bayâtî veya Beyâtî; Uygurca : بايات مۇقامى, bayat muqami, байат муқами), Klasik Türk müziği nde
uşşak dörtlüsüne buselik beşlisi
Kaynak: BayatiAkşam Oldu Hüzünlendim Ben Yine, sözleri Semahat Özdenses 'e, bestesi Ahmet Cengizoğlu 'na ait
uşşak makamı, düyek usûlündeki şarkıdır.
Kaynak: Akşam Oldu Hüzünlendim Ben YineNühüft (Nuhuft, Farsça dan): Klasik Türk müziği nde bir bileşik makamd ır. Yegah makamına, hüseyniaşiran perdesi üzerindeki
uşşakKaynak: NühüftUrmevi "makam" kelimesi yerine "edvar" kelimesini kullanmıştır,
uşşak edvarı gibi. Müzik teorisini dairelerle anlatan eserlere ve daha
Kaynak: EdvarAcemkürdi makamı, acem makamını husule getiren acemaşiran ve
uşşak dizilerinin nihayetine bir kürdi dörtlüsünün katılmasından ibarettir.
Kaynak: Kürdîvermeğe başlanır ve dügâh, segâh ve çargâh'a çıkılır, oradan , gene aynı yoldan dügâh kararına gelinir ve böylece
uşşak makamı gerçekleştirilir.-
Kaynak: Taksim (müzik)Bundan başka, makamda çok defa neva üzerinde
uşşak geçkisi yapılması bir gelenektir. Böylece nîm hisar perdesi koma bemolü alarak dik
Kaynak: Kürdilihicazkâr