Kafiye ya da
uyak, şiir de mısra sonlarında bulunan sözcüklerin son heceleri arasındaki ses benzerliğidir. Şiirde
uyak, dize sonlarında
Kaynak: KafiyeGenellikle şiir sel ve
uyak lı bir yapıya sahip olan şarkı sözleri, dini metin ya da nesir olarak da yazılabilmektedir. Genellikle tek bir
Kaynak: ŞarkıMesnevi özellikle Arap , Fars ve Osmanlı edebiyatında kendi aralarında
uyak lı beyit lerden oluşan ve aruz ölçüsü yle yazılan divan
Kaynak: Mesnevi (edebiyat)Kökeni Latince ve kelime anlamı absürd ,
uyak sız olan Absurdus 2007 Şubat'ında Emir Kutlu (bateri ), Eren Çam (elektro gitar ) ve Mutlu
Kaynak: AbsurdusAyrıca koşmalarda en çok yarım
uyak tercih edilmiştir. Koşmalar: aşk, sevgi ve doğa gibi lirik söyleyişleri konu alan şiirler olup,
Kaynak: KoşmaŞiirin ölçü ,
uyak ve dörtlük le ilgisiz olduğunu, özgür yazılması gerektiğini savundular ve şiirin konularını genişlettiler.
Kaynak: Garip akımıBazılarının adları (Aprınçur Tigin, Sıngku, Seli Tutung)da bilinen bu dönem şairlerinin ürünlerinde hece vezni ve
uyak gibi öğelerin
Kaynak: Türk edebiyatında şiirLady Geraldine's Courtship başlıklı şiirinin ritmini ve ölçüsünü kullanmış, ayrıca tüm şiir boyunca iç
uyak ve aliterasyon a yer vermiştir.
Kaynak: Kuzgun (şiir)Rubailerde birinci, ikinci, dördüncü dizeler
uyak lı, üçüncü dize ise serbesttir. İki beyit lik kıtalar biçiminde yazılmış rubailer de
Kaynak: RubaiGenellikle yarım
uyak kullanılır . En büyük şairleri Yunus Emre, Hacı Bektaşi Veli, Pir Sultan Abdal, Abdal Musa, Abdû Furkan gibi önemli
Kaynak: Tasavvuf edebiyatıİlk benddeki dize ya da beyitlerin, öbür öbür bendlerin sonundaki dize ve beyitlerle yalnızca
uyak bakımından uyuşması durumunda musammat
Kaynak: MusammatManide olduğu gibi, cinaslı
uyak kullanılır. Halk şiirinde 11′li kalıpla söylenen mani biçimindeki şiirlere de tuyuğ denir. Aruzun yalnız
Kaynak: Tuyuğmuhammese "muhammes-i mütekerrir", bu dizelerin ilk bend ile yalnızca
uyak yönünden uyuştuğu muhammeslere ise "muhammes-i müzdeviç" adı verilir.
Kaynak: MuhammesAgolli şiirlerinde kendine özgü bir
uyak anlayışı geliştirmiştir ve imgelere bol yer verir. Şiirlerinin temasını insan yaşantıları,
Kaynak: Dritëro Agolli