Irak (Irâk), Klasik Türk müziği nde, aynı adla anılan ve kalın fa
diyez notasını andıran perdedeki makamlardan biri. Dış bağlantılar
Kaynak: Irak (makam)Barkarol Fa
diyez majör, Op. 60, 1845 sonbaharı ile 1846 yazı arasında piyano solosu olarak Frédéric Chopin tarafından bestelendi.
Kaynak: Barkarol (Chopin)aralıktaki mi sesinden, 7.aralıktaki sol
diyez sesine kadar çıkabilmektedir. Burada (E2-G#7) ses aralığı için en son çıkartabildiği sesin
Kaynak: OktavBWV 846 Do Majör 4 sesli BWV 847 do minör 3 sesli BWV 848 Do-
diyez Majör 3 sesli BWV 849 do-
diyez minör 5 sesli BWV 850 Re Majör 4 sesli
Kaynak: Johann Sebastian BachSol
diyez minör : Çok kasvetli. do
diyez minör : Hain, fesat ve kasvetli. fa
diyez minör : Kaba ya da hafif ve havai. si minör : Yabani ya da
Kaynak: Albert LavignacBöylece bir nota
diyez ve bemol olabilir. Notaları birbirinden ayırabilmek için notalara çeşitli renkler verilir; do telleri kırmızı, fa
Kaynak: ArpFranz Schubert 'in askeri marşları, Chopin 'in La
diyez minör/Si minör sonatındaki Marche Funèbre (cenaze marşı) ve Handel 'in Saul
Kaynak: MarşGenişleme seslerinin fazlaca kullanılmadığı bu makamda, inici seyir yapılırken Fa Bakiyye
diyez (Evc) perdesi, Bekar hale getirilerek Acem
Kaynak: NevaHisar (hisâr): Klasik Türk müziğinde bir birleşik makam veya re
diyez notası. Hisar (dergi): Türkiye'de 1950-1980 arasında yayımlanmış
Kaynak: HisarBu nedenle de büyük flütün en kalın sesleri olan Do ve Do
diyez sesleri küçük flütte bulunmaz. Bunun dışında ses genişliği, mekanizması ve
Kaynak: Pikolo flütDizisi şu şekildedir:SOL-LA-Sİ (koma bemol)-DO-RE-Mİ-FA (bakiye
diyez)-SOL. Perdelerin Türk Müziğindeki isimleri şöyledir: Râst, Dügâh, Segâh
Kaynak: Rast (makam)Hicaz perdesi Türk müziğinde do
diyez notasını andıran perde dir. Bu perde makamın yapısındaki en karakteristik perde olduğu için, makama
Kaynak: Hicaz (müzik)Beethoven 'in, 14. do
diyez minör , Op . 27 No. 2 sonatına 'Ayışığı' adını veren kişi. Kategori:1799 doğumlular Kategori:1860 yılında
Kaynak: Ludwig Rellstabİkinci bölüm do
diyez minör tonunda sürekli bas partisinin çaldığı ve armonik varyasyonlarla işlediği bir motifin üzerine kemanın dokunaklı
Kaynak: Keman konçertosu no. 2 (Bach)notaları arası yarım sestir. Batı müziği nde koma yoktur onun yerine bir sesin tam yarısını ifade etmek için bemol ve
diyez kullanılmaktadır.
Kaynak: Koma (müzik)Örneğin La Minör gamı hiçbir arıza almadığı için portede
diyez ve bemol göremeyiz: Bir parçanın tonal donanımında –‘O leyli' de olduğu
Kaynak: Minör