için “Tanrı” ifadesini; farklı Tanrı'ları olan Politeizm dinlerindeki Tanrı kavramı için “Gottheit” (
tanrısal varlık) ifadesini kullanmıştır.
Kaynak: Tanrıogg | kamikazɛ (Japonca : 神風; anlamı: "
tanrısal rüzgar,"ruhani rüzgar," veya "kutsal rüzgar"; genel tercümesi: "ilahi rüzgar" aslı ve resmî
Kaynak: KamikazeKitab el Celve,
tanrısal açıklamalar. Yezidilik 'de Meshaf Reş ile birlikte kutsal sayılan iki kitaptan biri. Yezidiler'i
tanrısal konularda
Kaynak: Kitab el CelveMarifet Kapısı, Alevî -Bektaşi anlayışında gönül yolunda en yüce düzeye ulaşma,
tanrısal gizlere(sır) erme evresidir. Bu evre “arifler”le
Kaynak: Marifet KapısıGaneşa (Sanskritçe : गणेश veya श्रीगणेश -
tanrısal makamını ayrıştırmak için kullanılır, Ganesha, "Ganapataye"/"ganapati" olarak da bilinir
Kaynak: GaneşaEsin – Metafizik, doğaüstü veya
tanrısal yetenek veya buna bağlı söz, duyum ve algı. İlham. Etkilenme, çağrışım, içe doğma ile gelen
Kaynak: EsinAnteros, aşk tanrısı Eros 'un karşıtı olan
tanrısal varlık. Ares ile Afrodit 'in çocuğudur. Seveni baht eden, sevgiye karşılık veren
Kaynak: AnterosUfo dini, dünyadışı varlıkları tanrılarla veya yarı-
tanrısal varlıklarla eşitleyen ve insanlığı daha önceden varolan dünya dışı bir
Kaynak: Ufo dinleriMani dini'nin dünyayı görüşünde
tanrısal aydınlık ile karanlık iki rakip olarak karşı karşıya durur. Bu ikisinin birbirleri ile
Kaynak: Mani diniMonofizit görüş İsa'nın hem insani hem de
tanrısal olmak üzere iki değişik tabiatı bulunduğunu savunan görüştür. 451 yılında toplanan
Kaynak: Ermeni Apostolik KilisesiAncak, Kelam'ın gelmesinden sonra İsa'da hem insansal, hem de
tanrısal bir arada varolmuş, İsa hem tanrı hem de insan olmuştur.
Kaynak: DiofizitEhl-i kitap, tanrıya ortak koşanlardan (müşrik) ve inançları
tanrısal bir aydınlanmaya (vahiy) dayanmayanlardan ayrı tutulur.
Kaynak: Ehl-i kitapKatoliklik, Kutsal Ruh 'un kaynağı, İsa 'nın
tanrısal yönü, geleneklere verdiği önem, dini törenler ve Havari Petrus 'un halefi kabul
Kaynak: Katolik KilisesiMerak ve şüphe içinde Semele Zeus 'tan tüm
tanrısal özellikleriyle karşısına çıkmasını ister, böylece onun tanrı olduğuna, gerçekten Zeus
Kaynak: Semele