Arnavut ezgilerinde lirik bir
tını dikkati çeker. Yunan müziği ile benzerlik gösterir. Müzik enstrumanları : Bilbili Bishnica Çiftelia
Kaynak: Arnavut müziğiParmaklarla uygulanan kuvvetin sesin dinamik aralığını değiştirmediği enstruman buna rağmen
tını ve ses yüksekliği açısından geniş bir
Kaynak: Org (Erganun)Sonraları sesi yükseltmeye elverişli bir gövde(
tını kutusu) eklenince gerçek bir çalgı yapılmış oldu. Bunlardan geliştirilen ilk çalgılardan
Kaynak: ArpDerisinin iç yüzüne boydan boya gerilen kiriş sayesinde aynı anda iki değişik
tını çıkarabilir. Bendir, Klasik Türk müziğinde ve özellikle
Kaynak: BendirEn kalın seslerinin tınısı ise soluk ve zatıf olduğundan, ancak özel bir
tını istenildiği takdirde kullanılır ve orkestrasyon buna göre
Kaynak: Pikolo flütİki çanağın büyüklüğünün birbirinden farkli olmasının sebebi, icra sırasında farkli
tını elde etmek içindir. Yüksekliği ise yaklaşık 16 cm
Kaynak: NakkareAlbüm çıkışı itibari ile o zamana kadar yayınlanmış albümlerden çok farklı
tını ve melodilere sahip olması yönünden bir dönüm noktasıdır.
Kaynak: Rubber SoulBabası tarafından kendisine hediye edilen ud ile adeta bütünleşen ve peşine takıldığı
tını ile hayatını tanımlayan Özdemir, kısa sürede
Kaynak: Ahmet Özdemir (müzisyen)İlk bestelerinde çok çalışmış
tını ve ses buluşları ve kuvvetli bir şiir yeteneği göze çarpar. Eserleri Piyano : The Pezzi, (1951)
Kaynak: Earle BrownFarklı çalgı lara ya da farklı insan ses lerine göre aynı ton daki ses in taşıdığı renk farklılığını
tını sını bu doğuşkanlar belirler.
Kaynak: DoğuşkanVokal özellikleri: Lirik ses ve özel
tını. Repertuar: Repertuarda 200′ü aşkın şarkı bulunmakta – Pop, folk ve Arapca şarkılar. Yurtdışında
Kaynak: EmanuelaTanım:
Tını, bir sesin rengini ifade eder. notayı aynı yoğunlukta ve aynı uzunlukta çalan bir kemanla bir flüt arasındaki fark
tını farkıdır.
Kaynak: MüzikDaha sonra İzzettin Ökte , Cemil Bey'de ayrı olan alt telleri birleştirerek viyolonsele yakın bir
tını elde etti. Önceleri mızraplı tanbur
Kaynak: Yaylı tamburKalın sesleri koyu, karanlık, madeni, orta sesleri ise normal klarinetin orta seslerindeki parlaklıktan biraz daha soluk bir
tınıKaynak: Bas klarinetElektronik yapıtlarını conventional stüdyo ortamına göre yazmakta, elektronsal gereçlerle kısıtlanmaktan kaçınmakta ve
tını reklernini öne
Kaynak: İlhan Mimaroğlu(Hemşin) yöresisinin kendine özgü müzik
tını ve sesleri'nin temel alt yapısını oluşturduğu, yörede, türkü zamanı anlamına gelen "FORA"
Kaynak: Behçet Gülas3-Sesin
Tını:Her ses kaynağı kendine özgü ses çıkarır. Seslerin kaynağını cins olarak ayırt etmemize yarayan özelliğe
tını denir.
Kaynak: Işık ve ses